24 Kasım 2013 Pazar

Yabani dağ çileği Kocayemiş.



Benim bir babam var sanırsın Maranki adam her türlü bitkiyi denetti bize ya da her türlü meyveyi adam değişik tatlar arayışında her daim bu sabah ne getirdi acaba derken küçük kırmızı şirin birşeyler gördüm enfes bir görünüme sahip, çilekmiş zaten.
Başta bir korktum çekindim çünkü babam onu anneme almış ver şeker için  bir hafta da tüket dedi!
Ben durur muyum hiç? Yedikçe yedim yedikçe yedim :))
Çevrensinde ki dikenlikten ötürü bir yerden sonra kivi gibi sıkmaya başladı ve mide de hafif çok hafif ama rahatsızlık verdi ama faydalı bir şey olduğuna adım gibi eminim
beş tane falan yedim zaten çok değil.

Ee tabi araştırma yapmasam olmaz. Vücutta direnç sağlıyor. Dağda kendi kendine yetişen çilekten ufak meyve.
C vitamini deposu denebilir.
Mideye çok iyi geliyormuş,kaynatmak koşulu ile tabi.
Sinirleri kuvvetlendirip,romatizmaya iyi geliyor, akne ve sivilceleri temizliyormuş!
Kansere karşı etkili, damar tıkanıklığına iyi geliyormuş. Muşta muş. 
Bağırsaklara iyi gelip, Aşırı şekilde tüketince alkol etkisi yaratıyormuş.(Anladım rahatsızlığımı)
Yaşlanma düşmanıymış Süper...
Ateş düşürürmüş.
Ve idrar söktürücü...

Şu sıralar bolca yiyebiliriz malum sonbahar da çıkıyormuş.


Not: Maranki cidden öneriyormuş! 

2 yorum:

  1. koca yemisin,,dag cilegi oldugunu bilmiyordum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kocayemiş olduğunu da bilmiyordum.. Kendisiylee yeni tanıştım ve çok hoşlandım :)

      Sil