23 Kasım 2013 Cumartesi

Dil to pagal hai-Çılgın Kalp / Bir Hint filmi


Bir Yash Chopra ve bir Srk klasiği ile yine yeniden karşınızdayım.

Normal de her daim afişin beni yanılttığını bilirim ve ya eskiliği ama sizi yanıltmasın zira ba-yıl-dım!
Bir de filmi tek başınıza pc başın da değil de dostlarla izliyorsanız keyfinize değecek yok, bu filmi defalarca açtım ve kapattım açıp neden kapatıyorsun derseniz hiç düşünmeden afişteki çirkin şey derim ya bir şeyler kaçırıyorsam ki diye düşünerek tekrar tekrar açtım.
Hint filmleri benden sorulur biz de :)
Kesin karar bunu izliyeceğiz dedim!!
Siz varken kapatmam dedim. Ve izledik bayıldık mı bayıldık keyifle izledik daha önce izleyen biri olmadığı için aramızda spoilsiz izledik gerçi izlemesem de konuya pek alışık ben baya bir spo verdim.

Filmin konusuna gelecek olursak eğer; Kadere gönülden inanan kadın ve inanmayan adamın aşk hikayesini ele alıyor ki.
Adam tiyatro yönetmeni/oyuncusu,kadın hobi olarak dans ediyor. Adamın yıllardır danscısı olan aynı zamanda en yakın arkadaşı olan kadın sakatlanınca tesadüf dansçı esas kızımızla tanışıyor.



Esas oğlanımız Rahul.(ShahRukh Khan)
Hemen hemen bütün hint filmlerin de rahatla rastlayacağınız o güzide isim. 
Çok seviyorum!



                                          Gösteriye haftalar kala bulunan dansçı esas kızımız :)
                                                            Puja (Madhuri Dixit)


                                                       İkinci kızımız Nişa (Karishma Kopoor)
                              Kendisi bu yıl Türkiye'de bulundu. Sadece bulundu yani göremedik :)


                                            İkinci erkek Anjay (Akshay Kumar)
                                  Çok şeker ve komik bir karakter ya sevilesi bence :)
                   

Bir de Raju'nun kuzeni var Raju'ya aşık oluyor ikinci erkek pek gecikmiyor ama pekte görünmüyor konuk oyuncu denilebilir rahatça. Kızla evlenmek istediğini söylüyor ve Raju'yu  ikna ediyor aslında Raju kaderinin sevmese de belki de tanıdık biri olduğunu kafasına sokuyor.
***
Nişa sakatlanınca Rahul Raju ile karşılaşıyor pazar da büyük ısrarlar sonucu kızı ikna ediyor ve arkadaşlıkla aşk başlıyor.

Çift birbirini farketmeden sık sık karşılaşıyorlar aslında filmin teması bir ıslık çünkü kız çoçuğu görmeden her seferinde o müziğin ıslık sesini duyuyor adamın ağızından tabi böylelikle farketmeden aklına sokuluyor.

Gel zaman git zaman Puja Ve Rahul birbirlerine aşık oluyorlar ama itiraf edemiyorlar. Çünkü verilmiş bir söz var. (Aman ne sözz!)

Nişa, Rahul ve Puja'nın birbirini sevdiğini anlayınca başlarda kıskansa da anlar ve aradan çekilir.


     Nişa(mavili) Puja dans ederken birden sahneye atlar ve kendisinin daha iyi olduğunu
gösteren bir dans yapar bir de aynısını Puja'dan bekler.
Tabi Puja bir yere kadar yapabilir.
                            İkisi bence gayet uyumlu!

Film çok eski olsa da  telefon var buna rağmen Puja ve kuzeni iletişimi kaset ses kaydı olarak uyguluyorlar. Bence çok hoş.

Puja kuzenine bir kaset yollamak için kayıt yapıyor.
                         
                                      Kayıt;
              
            Anjay; Ben küçük bir kızken, sen hep hayallerimle dalga geçerdin.
          Ne zaman ben bana ait olanı aradığı mı söylesem, sen hep deli olduğumu söylerdin.
          Büyüyünce tüm hayallerimin yok olacağını söyleyip bana gülerdin.
          Biliyor musun ben büyüdüm ama hayallerim kaybolmadı.
          Benimle büyüdüler.
          O gün bana havaalanın da aniden evlenme teklifi edince ilk önce ne yapacağımı
          bilemedim. (NOT:Evlenme teklifi güvenliği geçip arkama döndüğümde oradaysan evet anlamına gelecek bir teklifti)
          Ama düşündüm ki sen benim en değerli dostumdun.. Ve beni en iyi taşıyan kişi.
          Benim için kim daha iyi olabilir ki ?
          Ve öylece orada durdum. 
          Sen gittin , ve ben seni hayallerimin bir parçası yaptım.
          Benim için yaratılan kişinin sen olduğunu düşündüm.
          İşte o zaman Rahul ile karşılaştım.
          Rahul hakkında ne söyleye bilirim ki nereden başlıyayım.
          Onun gibi birisini daha önce hiç tanımadığımı anlamalısın...
          Bazen melek,bazen şeytan,
          Bazen bir deli,bazen bir dahi.
          Bazen çok fena azarlıyor, bazen de beni güldürmek için çesitli mimikler yapıyor.
          Bazen de bir çocuktan daha inatçı.
          Bazen de en sevilen sohbet arkadaşı.
          Senin çılgın kızın hayalleri gerçek oldu Anjay!
          Hayallerinde ki kişiyi buldu.
          Ve tüm hayallerini gerçekleştirmek için iznini istiyor.


Paju daha kaseti yollamadan Anyaj'dan annesine bir telefon geliyor.
Annesine Paju ile evleneceklerini söylüyor herşeyden habersiz anne çok mutlu oluyor.
Paju bu kez de yıllarca ona bakan ta küçük yaştan beri yanlarında yaşadığı aileyi üzmek istemiyor ve Rahul'un aşkına karşılık veremiyor.

Gösteri de dans müzik ve oyunun sırası geldi Rahul tiyatroyu kendi hikayesi üzerine kuruyor sonu hazin!!!
Fakat Nişa bunu istemiyor kabul etmiyor mutlu son yaşamalarını istiyor he izleyiciye hemde gönüllerine mutlu son yaşatmak istiyor.
Derken gösteri finali geliyor.
Rahul senaryoyu değil kendi duygularını yansıtıyor sahnede ve Puja'ya kendisini sevip sevmediğini soruyor.



      Puja Rahul'un gözlerinin içine bakarak onu sevmediğini söylüyor.
       Rahul tam sahneyi terk ederken sahne Puja'nın sesiyle yankılanıyor;

   **  Rahul hakkında ne söyleye bilirim ki nereden başlıyayım.
          Onun gibi birisini daha önce hiç tanımadığımı anlamalısın...
               Bazen melek,bazen şeytan,
          Bazen bir deli,bazen bir dahi.
          Bazen çok fena azarlıyor, bazen de beni güldürmek için çesitli mimikler yapıyor.***
          
-Puja ne olup bittiğini anlamak için kafasını çevirdiğin de Anjay!(kalp)
Puja'ya ona gitmesi için bir haraket yapar. Adam ya almış kasedi gelmiş.
Ve Puja; I LOVE RAHUL.
Bir de Anjay ve Nişa çift olma yolunda ve Final. :)

**Filmin şarkıları mükemmel ya bu hint şarkıları kaliteli sesleri bence filmi film yapan büyük unsurlardan biri.

                                   
                                  Anjay ve Raju'nun klibi :)

                          
                               Bu şarkı çok güzel yaa çok kere kalp... 

                           
                          Gösteri için dans klibi, o kadar çok var ki :)

*Bizimkiler filmlere özense,alıntı yapsa, telif hakkı alsa bile Nişa ve Anjay naifliğini yansıtamıyorlar. Fedakarlıkları göz ardı ediyorlar. İlla bir hırçın 2. karakter olacak! Zira izlediğim hiç bir hint filmde 2.karakterler kötü değil..
*Şiddetle Tavsiye ediyorum!

Sevgiyle kalın. :))

2 yorum:

  1. inanmıyorum filmden sıkılıp, kızın kaseti doldurmaya başladığı yerde kapatmıştım. Kavuşcaklarını tahmin etmiştim ama bu kadar güzel ilerleyeceğini bilmiyodum ki ! pişman oldum şimdi, kaset çok anlamlıymış, son sahnelere göz atmaya gidiyorum. Detaylı anlatımın için teşekkürler, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koş kos izle mutlaka çok güzeldi zaten bütün eski filmler şahane çok severek izlemiştim bende rica ederim efendim her zaman beklerim

      Sil