22 Aralık 2013 Pazar

Derin Tarih


Cuma günü yoğunluktan sadece ayda bir bize vakit ayırabilen aylarca methedilen bir tarih hocasının sohbet-seminerine katıldım. Bu semineri randevu defterine bizzat yazdım kaçırmak istemiyordum bugünü bekledim hep ki bir daha ki ayın tarihini de net aldım.
Kendisi bir tarih öğretmeni kendini tamamen ilime vermiş evlenmeye vakiti olamamış çok hoş bir bayandı.
O kadar sertti ki etkilenmemek mümkün değil.
En kötüsü de herkes resmi giyinmişken rahat spor giyinen bir bizdik!
Herkes bizi süzüyordu çünkü çoğu kuran talebesi ve ferace çarşaf giyinmişlerdi her neyse hocaya döneyim haritasını yanında taşıyor ve adım adım anlatıyor.
Sadece kendisinin dinlenmesini istiyor sohbet sırasında ki başka hiç birşey ile meşgul olamazsın zaten o derece odaklanıyorsun.
Mesela Osmanlı tarihini o kadar güzel anlatıyor ki kendinden utanıyorsun birde sahabeleri.

Bundan fazlasıyla etkilendim!

Selahaddin Eyyubi Kudüs ve Mescid-i Aksa, Haçlıların işgalinde bulunduğu sürede ben nasıl olurda gülebilirim,sevinebilirim, istediğim gibi rahat yemek yer ve hele nasıl gözüme uyku girebilir?!
Demiş ve o süreçte tebessüm dahi etmemiş..


Not: Fotoğraf çekmek yasaktı. Uyumsuz görsele aldırmayalım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder