30 Ağustos 2016 Salı

Diyarbakır yaşlı bir insan gibi çökmüştü



Gezi demek ne kadar doğru olur bilemiyorum
mecburiyetten gittim en azından bazı gitmek istediğim yerleri görmeden dönmeyeyim dedim
hatta asla dönmem diyerek ısrarcı da olmuştum :) ve başladık.
12 günlük maceramızın ilk gününü evde geçirip akşam ceylan avm'ye gittik.
Çok sevdim,İstanbul avmlerine göre daha sıcak ve ufaktı.
Fakat müthiş bir yorgunluk veriyordu bana Diyarbakır,yani eve kavuştuğum an oh evimdeyim gibi cümleler kuruyordum sürekli.
İlk başlarda minübüs durak yazılarını tanımakta zorlandım.

Müthiş sıcaktı,o kadar sıcaktı ki her eve girişimde ''ay yok bir daha çıkmam'' deyip ertesi gün yine dışarıda buluyordum kendimi,ilk işim Sur'a gidip o meşhur kalpli taşı görmekti fakat Sur'a ilk gittiğim de göremedim.

Hz.Süleyman a.s türbesine gittik.


Tabi ki haberimiz olmadığından çok mutlu olduk ziyaretimizi yaptık.
Kabul olmayan dua yoktur,burada dua ettik,
eve döndüğümüz de bir abla Diyarbakır manevi olarak da güzel şehirdir
burada edilen dualar kabul olur dedi,zaten bütün dualar kabul olur olmazsa daha güzeli,hayırlısı olur inancındayım.


Kendileri Kalpli taşın üstünden manzaram olur :) 


Sülüklü Han' da kahve Hasan paşa hanında kahvaltı etmeden ben dönmem diyordum, öyle de oldu.


Tabi ki yediğim içtiğim bana kalsındı fakat değinmeden geçemem,
bostaneymiş tas da ki içecek çeşitli meyve sularına doğranmış sebzeleri görüyoruz, sevemedim yani.
Ama verilen mezeler efsane güzeldi.


Sıra acı gerçekte,
Sülüklü han alkollü mekandı.
Menüye bakmamıştım direkt kahve istemiştim sonradan fark ettim.
Mekan olarak çok güzeldi ortamı falan tam benlik idi.
Müzikler de zaten listem.
Bir daha gitmeyecektim...

***
Diyarbakır yaşlı bir insan gibi çökmüştü, oralı değildim evet görmek istediğim yerlerden
biriydi ama dışarıdan bakmak ile orada yaşamak çok başka.
Yıkık duvarlar,ürkek çocuklar gördüm.
Yüreğimi yaktı.
Korku içinde yaşayan insanlar vardı, kapı sesine korkuyorlardı.
Bende öyle olmuştum çünkü 12 günlük bu süreçte 3 kere patlama olmuştu.
Dilerim Diyarbakır eski güzelliğine kavuşur.

Bu arada 1 yıl kadar önce rüyamda Amed sokaklarında dolaştığımı görmüştüm,bunu twittera yazdığımda Maral beklerim demişti,bende imkansız demiştim,her şey nasip demişti Maral ve 1 yıl geçmeden biz buluştuk.
Sümeyye ile beraber kısa da olsa bi süre görüştük :)

Karşılıklı muhabbet çok daha güzelmiş.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder