13 Nisan 2014 Pazar

Veer Zaara Hint filmi



       Şimdi bahsedeceğim film ve evet benim olay filmim izlerken zoruma giden sahneleri mi söylesem vay repliklere bak diye vay vay'lamalarımı mı söylesem ya da salya sümük ya niye böyle ki demelerimi mi söylesem bilemiyorum artık siz düşünün ne kadar zor benim için.


             FİLMİN KONUSU:Hint pilotu Veer Pratap Singh, genç bir pakistanlı, Zaara Hayaat Khan isimli kızın hayatını kurtarır. Kurtarış aksiyonundan sonra birlikte zaman geçirirler ve Veer, Zaaranın niye hindistana geldiğini öğrenir. Zaaranın ailesi eskiden bir öksüz kadına bakmışlar. Bu yaşlı Kadın vefat etmeden önce, Zaaradan onun külünü hindistandaki bir nehire atmasını ister. Zaara yaşlı kadının dileğini kabul eder ve annesine, babasına haber etmeden yola çıkar. Hindistana giderken otobüs bir kaza geçirir,ve orda işte Veer, Zaaranın hayatını kurtarır. Zaara hintli kadının külünü nehire dökene kadar Veer ona refakat eder.Veer'e minnettar olan Zaara onun kendisinden bir şey istemesini söyler.Veer Zaara'dan bir gününü kendisine ayırmasını ister.Veer bu teklifi kabul eden Zaara'yı kendi kasabasına götürür ve Veer'in ailesiyle Lodi bayramı eğlencelerine katılırlar.Veer bu geceden sonra Zaara'ya aşık olduğunu anlar ve ertesi gün onu geri göndermeden önce Zaara'ya açılacaktır ancak Zaara'yı bulmaya gelen nişanlısı ile karşılaşırlar.Zaara'nın nişanlı ve evlenecek bir kız olduğunu öğrenen Veer'in bütün hayalleri yıkılır.Yinede istasyonda Zaara'ya aşık olduğunu söyler ve kendisini her zaman bekleyecek,kendisi için canını verebilecek olduğunu söyler ve ayrılırlar. Ancak aşkları burada bitmemiştir.Pakistan'a dönen Zaara'nın da kalbinde bu aşk alevlenmeye başlar.Zaara'nın en yakın arkadaşı Sebo,Veer'i arayıp onu pakistan'a çağırır sonları zaten olaylar olaylar.. 

VEER PRATAP SINGH
Başrol erkeğimiz Shahrukh Khan nam-ı diğer King Khan yani artık bu adamı tanıtmama ve ya ona karşı hissettiklerimi anlatmaya gerek yok değil mi dünya da ki bana göre en iyi oyuncu ve en sevdiğim erkek star oluyor.(DEMİŞTİM)
Hint'li Pilot! Hint'li bir Pilot asla Pakistan'a giremez!


ZAARA HAYAAT KHAN
Başrol kadınımız Preity Zinta Adı gibi güzel kadın yine Bollywoodda en sevdiğim kadınlardan biridir.
Fedakar bir aşık!
SAAMİYA SIDDIQUI
İkinci başrolümüz Rani Mukherjee yine kendisi bollywoodda en sevdiğim 2.kadındır başrol rolleri kadar ikinci kadın rolleri de var ekrana acayip yakışıyor. 
Babasının hayallerini gerçekleştirmek adına avukat olan genç bir kadın!

Film Saamiya'nın Veer'i görmeye gitmesiyle başlıyor yani hapishaneye görevli Hey! 786 bak seni görmeye kim geldi!

22 yıl boyunca hapiste konuşmayan ziyaretçi görmeyen adam 786.
(haline şaşmamalı)
Kimse ona adıyla seslenmedi!

786 hikayesini anlatmaya başlar!
Zaara ile ilk tanışmaları;




Bollywood demek yolculuk demek :)
Zaara nenesinin küllerini dökmek için Hindistan'a gider ve Veer'den yardım ister!
Veer'de ondan her hangi bir istek de bulunacak! kkk


Peki o bir günde ne oldu Aşk!


Ve sonrası ayrılık!

Zaara Sözlüdür.


Zaara'nın aşkı Veer'i her yerde görmeye başladığında başlar.

Ve bu evliliğe katlanamayacağını düşünür Veer'e haber yollar!
İşler ters gider nişanlısı her şeyi öğrenir.
Veer'i hapise tıkar bir ajan kimliği ile Veer kimliğini de ölü gösterir.



Haksız yere 22 yıl yatmıştır Veer.
Sevdiği kızın adı lekelenmesin diye.


İki avukatta Pakistan'lı biri Hintliyi savunuyor diğeri Pakistan hakkını!


Mahkeme sahneleri müthiş!


Birbirinden habersiz geçen 22 yıl!
Sonra o muazzam karşılaşma Haayat Khan Veer'in kimliğini doğrulayacak tanık.


Filmin sonun da Bay Veer yazdığı şiiri mahkemede okuyup herkesi ağlattı.
Şiir aslında filmin özeti diyebiliriz.
Sırf şiir için bile izlemeliyim demelisiniz.

Şiirden bir kısım.
***
Diyorlar ki bu senin ülken değil
öyleyse neden benimkine benziyor.
Diyorlar ki ben onun gibi değilim
öyleyse o neden bana benziyor.

Şiddetle tavsiye ettiğim filmlerin en bi başında gelir^^



Not: Daha hayatım da bu film de kızdığım kadar hiç bir film de kızmadım
önceden nasıl olur da titanic filminde Jack yeleksiz kalır da ölür ya da ne bilim Rose ile o salı paylaşabilirlerdi o derece konduramazdım o finali bu film de ki pislik nişanlıyı epey bir sorguladım.

4 yorum:

  1. Filmin sonunda 22 sene boşa mı gitmiş, kızda evlenmemiş boşu boşuna mı geçti yıllar :D demekten kendimizi alamıyacağımız bir film..:) Güzeldi, şarkılarıda güzeldi (mahkemeye girerken de söylediği şarkı) filmi izlemeden önce baya bir dinlemiştik..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çokta maati ve baujinin herşeyden habersiz ölümüne üzüldüm! Gerçi beklemelirindense ölümümü bilmelerini yeğlerim ki zaten veer de öyle düşünüyordu. Ahh Müthişlikten ölünesi bi filmdi değil mi :D

      Sil
  2. Burda görünce bir daha izleyesim tuttu iyi mi, ki iyi oldu epeydir izlemediydim. En iyisi gidip Shahrukha, Veere , filme bir kez daha aşık oluyum :) * sırf şiir için bile izlenir yorumunda katılıyorum, öyle bir şiirdi hakkaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir çok anlamlı :* iyi seyirler o halde bende çok kez özledim

      Sil