20 Temmuz 2013 Cumartesi

My Name Is Khan Hint filmi

MY NAME İS KHAN 
Öncelikle bu akşam saat 21.05 'de TRT 1 Ekranların da Shah Rukh Khan oynuyor izleyin demiyorum ya da alt yazı sevmeyenler için dublaj var izleyin demiyorum vakit bulamıyorsunuz ama tv de bakabilirsiniz demiyorum sadece hayatım da izlediğim en ANLAMLI film diyorum eminim bir  şeyler değişicek siz de ben de çok şey değişti 
bazı şeyleri ölçüp tartmaya başladım.
Başrol de Shahrukh Khan ve Kajol Devgan oynuyor.

Filmin konusu;
Asperger sendromu hasta çocuk annesiyle küçük bir kasaba da hayatını sürdürürken yıllar sonra annesini kaybeder ve Amerika'ya abisinin yanına gider.
Aslın da Amerika'ya giderken tek bir amacı vardı o da Amerika başkanına Benim adım Khan ve ben terörist değilim. 
Soyadı Khan olan Rizwan Müslüman olup da terörist olmadığını sadece başbakana söylemek isterken zorlu yollardan geçerek tüm dünyaya duyurur.


Havalanın da ön yargı küpü insanlar ondan şüphelendi ve polislerden biri onu sorguya aldı 
cevaba çok gülen adamın film sonunda başbakanın yanında ki Rizwan Khan'ı görünce ki ifadesi görülmeye değer.


Rizwan Khan (ama Khan genizden olacak Kığan gibi :) Amerika'ya gidince orda bir kozmetik şirketinin pazarlama elemanı olarak işe başlar abisi şirketin müdürü idi sanırım.
Böyle dobra satıcılar nadir görülür ürünlerinin güzeleştirmeyeceğini de hep vurguluyor:)

Bayan güzellik salonlarından birinde Mandira ile tanışır ve gördüğü an aşık olur.


Mandira eşi ile ayrılmış bir çocuk sahibi genç bir kadındır Rizwan'ın hayatına girmesi ile pek çok şey değişir.


Annesinin sözlerini kendine felsefe edinen adam doğrudan şaşmamak adına sürekli bu sözleri anımsadı.

İnsanlar Zenci, beyaz, İngiliz, milliyetçi, liberal, Müslüman, Hristiyan diye ayrılmaz.
İnsanlar sadece ikiye ayrılır. İyi İnsan- Kötü insan.
Ya iyisindir, ya da kötü. Hepsi bu kadar. İyi bir insan olmak için çabala. İyi bir Hint'li olmak için değil.


Bu repliğe bayılmıştım çok romantik :)


Eğer bana bu şehir de daha önce hiç görmediğim bir yer ve ya bir şeyler gösterirsen benimle evleneceksin.
Adam öyle bir şey gösteriyor ki kadın benimle evlen diyor. (anlatılmaz izlenir)

Filmin en iyi repliklerinden birisi de budur.
-Başkanla yemek 500 dolar
Khan: o kadar param var
-Hangi kilisedensiniz?
Khan: kilise mi ?
-Evet sadece Hristiyan olanlar katılabilir tatlım.
Khan: Tatlım ? ama yardım tüm Afrikalılar için toplanıyordu.
-Hristiyan olanlar için tatlım.
Khan: Tamam tatlım o para da Hristiyan olmayan Afrika'lılar için kalsın.


Rizwan Khan'ın  yengesi ilk başlar da başını istemeyerek açsa da sonunda direnişe yeni bir başlangıç yapıyordu.

Bir süredir kendi içim de mücadele veriyordum. Kendi kimliğimi neredeyse unutmuşken nasıl olur da sizlere kimlikten söz edebilirdim ki ?
Bu başımda ki eşarp sadece benim dini kimliğim değil bu eşarp benim varoluşumun bir parçası..
****
Rizwan Khan Müslüman olduğu için eşinin çoçuğu okulda bir çok sıkıntılara maruz kaldı ve öldürüldü bu Mandira'yı derin bir hüzne soktu ki eşini bile görecek hali yoktu onun yüzünden olduğunu söyledi ve gitmesini istedi. Rizwan Khan' Khan gider.
Yolu bir Hristiyan kasabasına düşer orada bir anne ve oğulun evine sığınır beraber vakit geçirip çok eğlenirler kilisede ilahiler söyleyip üzüldüler ağladılar güldüler.
İyi her yerde iyidir felsefesi ile onlarla dost oldu ve yoluna devam etti bir tren yolculuğu sırasında bir çiftle karşılaştı ve mola da namaz kılmak isteyince onlar bunun uygun olmayacağını söyledi.


Yine de cesurca namazını kılmaktı Müslümanlık.
Yoluna devam eden Khan sonunda başbakanın mitingini bulur ve başka arabadan inmeden adım Khan ve ben terörist değilim der.
''MY name is Khan I'm not Terörist''

herkes adam terörist başkanı öldürcek vurun bu adamı yakalayın replikleri ile ortalığı çalkaladı.
Yanlız genç bir gazateci tuhaf deyip hikayesini araştırdı bu arada Khan tutuklandı.
Ve Rizwan Khan'ın suçlu olmadığını müslüman bir muhabir hayatını araştırarak haberini yapar bunu öğrenen En zenginler müslüman Hristiyan profesörler herkes Rizwan khan görüşmek istiyor Mandira bile hatta Rizwan Khan serbest bırakıldıktan sonra Khan Mandira'nın onu aradığını bile bile daha vaktim var Mandira deyip geçiyor. 
Ve bir Tren istasyonunda tv de daha önce ona evlerini açtıkları Hristiyan kasabasının zor durumda olduğunu ve onlara yardım etmek zorunda olduğunu fark ettikten sonra  yola koyuluyor.
Ve bunu haber alan gazeteciler de oraya gitti ama elleri dolu erzaklarla gitti. 
Mücadelesini izleyen milyonlar da oraya akın etti.

Başbakan Rizwan'a ne zaman istersen beni arıyabilirsin dedi.
- Tamam o zaman cep numaranızı alabilir miyim ? dedi.


Mandira çocuğunu kaybetmenin verdiği üzüntü ile azıcık buruk olsa da Rizwan oğlunun babasının Terörist olmadığını müslümanların terörist olmadığını tüm dünyaya duyurmanın verdiği mutlulukla sona erdi. 

Biraz acele olduğu için bir kaç video ve gif hatta replik eksik oldu.
    Şiddetle tavsiye ediyorum 



2 yorum:

  1. Harika bir filmdi, güzel ve hassas bir konuya değinilmiş.
    Oyunculuğu çok güzeldi, filmde müslüman oluşu da ayrıca etkiledi.
    Shahrukh'un en beğendiğimiz filmlerinden biri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de Shahrukh'un diye demiyorum ama hayatımda izlediğim en anlamlı filmdi trt1 ile beraber 6 kez izlemiş oldum sebesi ise izlememiş herkese izletmekti :)

      trt 1 kesmişti filmi dublajda berbattı orjinalini izlememiş olanlara üzülüyorum :(

      Sil